32,4519$% 0.21
34,6536€% 0.16
40,5893£% 0.21
2.383,04%0,14
3.919,00%-0,03
1847697฿%-7.79874
Türk Eğitim-Sen Genel, ‘Türk Eğitim Sisteminde Proje Okulları’ konulu çalıştay düzenledi. Çalıştaya, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, genel merkez yöneticileri ile alanında uzman eğitimciler ve akademisyenler katıldı. Çalıştayda, ‘Proje Okullarının Statüsü, Yapısı ve İşlevi’ ve ‘Proje Okullarının İnsan Kaynakları’ teması altında ‘Proje okulları nedir?’, ‘Proje okullarının amacı nedir?’, ‘Proje okullarının işlevi nelerdir?’, ‘Proje okulu kriterleri nelerdir?’, ‘Proje Yürütme Kurulu olan okulların durumu nedir, Ne olmalıdır?’, ‘Geçmişte hangi eğitim kurumlarının yerine ikame edildi?’, ‘Kurum meslek liseleri (Meteoroloji, Sağlık, Demiryolları, Tapu vb.) ile bağlantısı var mı?’, ‘Gelecekte mesleki ve akademik olarak nasıl bir yerde konumlandırılmalıdır?’, ‘Türkiye Yüzyılı ve Türk Asrı için proje okullarının önemi nelerdir?’, ‘Proje okullarına yönetici seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarına öğretmen seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarına öğrenci seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarından mezun olacak öğrenciler için nasıl bir misyon belirlenmelidir?’ konuları masaya yatırıldı.
Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Genel Başkan Geylan, proje okullarında yönetici atamalarının Millî Eğitim Bakanlığı’nın Yönetici Atama Yönetmeliğine tabi olması gerektiğini söyleyerek, “Proje okulları meselesi ne yazık ki adeta ‘kafama göre yönetici ve öğretmen atarım’ projesine dönüştü. Güzide okullarımız adeta birilerin arka bahçesine dönüştürüldü. Oysa proje okulları bölgesel, ulusal ve uluslararası projelerde okullarını, bölgelerini ya da ülkelerini temsil etmeleri için ve proje geliştirmeleri için kurulan okullardı. Aslında bu okullar doğru bir mantıkla kuruldu. Ancak gelinen noktada 2 bin 300 civarında proje okulu var ama ne projesi üretiliyor belli değil. Proje okulları adeta kadrolaşmanın verimli bir aparatı haline getirildi” dedi.
Genel Başkan, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in, geçen yıl proje okullarına yönelik yönetmelik hazırlayacağını, keyfiyeti ortadan kaldıracağını hem öğretmen hem de yönetici atamalarında kriterler getireceğini ifade ederek, geçen yıl atamaları bir yıl ertelediğini ve mevcut yöneticilerin görev süresini bir yıl uzattığını belirtti. Başkan Geylan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ancak verilen sözler havada kaldı. Ne bir yönetmelik yayınlandı ne de bu konu hakkında girişimde bulunuldu. Türk Eğitim-Sen olarak yıllardır proje okullarının sayısı azaltılması gerektiğini dile getirdik. Proje okulu yönetici atama sürecinde yıllardır süregelen aymazlıklara maalesef bu sene yine şahit olduk. Hatta bakanlık tarafından ataması yapılan kimi okul yöneticilerinin kararnameleri iptal edildi. Bunu da anlamakta zorlanıyoruz. MEB taşra teşkilatında nasıl bir çeteleşme söz konusu ise, bakan imzasıyla ataması yapılmış kimi okul müdürlerimizin kararnameleri iptal ediliyor ve göreve başlatılmıyor. Yani bu paralel yapılanmalar o kadar güçlendirilmiş ki, Milli Eğitim Bakanının dahi iradesini yok sayacak seviyeye gelmiş. Öte yandan bin 200 civarında okulumuz proje okulu kapsamından çıkarıldı. Söz konusu okullar için yönetici başvuruları alındıktan sonra ve hatta atamanın ilan edileceği gün böyle bir kararın duyurulması büyük kaos yarattı. Türk Eğitim-Sen olarak proje okullarının sayısının azaltılması gerektiğini her fırsatta dile getiriyoruz. Bu bakımdan, Bakanlığın, bir kısım okulları proje kapsamından çıkaracak olması kararı olumludur. Ancak birtakım sıkıntılı durumları da görmek gerekir.”
Proje kapsamından çıkarılan okulların hangi kriterlere göre belirlendiğinin eğitim kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşılması gerektiğini vurgulayan Başkan Geylan, şunları söyledi:
“Proje kapsamından çıkarılacak okulların hangi kriterlere göre belirlendiği eğitim kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşılmalıdır. Çünkü yüzde 2’lik, yüzde 3’lük dilimdeki köklü Anadolu ve Fen Liseleri proje okulu kapsamından çıkarılırken, özellikle belli tür okulların bu proje okulu kapsamından çıkarılmadığı ifade edilmektedir. Proje kapsamından çıkarılacak fakat sınavla öğrenci alan bu okullarımızda öğrenci alımı ve öğretmen ataması konusunda bundan sonraki sürecin nasıl işleyeceği hususunda da kafa karışıklığına meydan vermeyecek tedbirlerin hızlı şekilde alınması gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e de çağrıda bulunuyorum. Yıllardır süregelen keyfiliklere meydan verilmemesi için görevlendirmelerde mensubiyete göre değil, liyakat ve ehliyet esasına göre usul ve esasların belirlenmesi şarttır.”
Komisyon çalışmalarının ardından komisyon üyelerine Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri tarafından sertifikaları takdim edildi.
MEB’den nakil işlemlerinde politika güncellemesi kararı
Baharı mutlu geçirmek için magnezyumdan zengin beslenin
Yapay zeka ile anne rahmi değerlendirildi ve gebelik elde edildi
Prof. Dr. Süleyman Taş’tan izsiz yüz germe ameliyatı
Son 5 yılda 1 milyondan fazla dövme sildirme işlemi uygulandı
Taş Kağıt Makas’ta kartlar yeniden dağıtıldı
YÖK Başkanı Özvar: İlk 500’deki üniversitelerimizi 10’a çıkartacağız
Priştine’den Çanakkale’ye: Yerinde Tarih Projesi tamamlandı
LGS’ye girecek öğrencilere 5 dakika daha taktiği
Digiturk’un medya ve yayıncılık eğitim akademisi başlıyor
ABD ve Ürdün’den Gazze’ye havadan yardım
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.