DOLAR

30,3498$% 0.79

EURO

32,9437% 0.67

STERLİN

38,5729£% 0.97

GRAM ALTIN

1.976,94%1,20

ÇEYREK ALTIN

3.346,00%0,86

BİTCOİN

1281457฿%-1.12577

Öğle Vakti a 13:21
İstanbul HAFİF YAĞMUR
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İletişimcilerin yüzde 83’ü yapay zeka kullanıyor

International Public Relations Network (IPRN) tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen PR Sektör Araştırması'nın sonuçlarına göre; iletişim profesyonellerinin %83 gibi büyük bir çoğunluğu yapay zekanın şimdiden halkla ilişkiler uygulamalarının bir parçası olduğuna dikkat çekti.

Halkla ilişkiler uzmanları için güçlü bir araç olan yapay zeka, günümüz iletişim stratejilerinde adeta bir devrim olarak görülüyor. Uluslararası Halkla İlişkiler Ağı (IPRN) da halkla ilişkiler endüstrisini etkileyen başlıca iletişim eğilimlerini, sorunlarını, yapay zeka çözümlerini, iş zorluklarını ve fırsatlarını ortaya koymak için 30 ülkeden 50’ye yakın temsilcisinin katılımıyla PR Sektör Araştırması 2024’ü yayınladı. Buna göre iletişim profesyonellerinin %83 gibi büyük bir çoğunluğu yapay zekanın şimdiden halkla ilişkiler uygulamalarının bir parçası olduğuna dikkat çekti.

Satış ve pazarlamada 2,6 trilyon dolara kadar iş değeri yaratması beklenen yapay zekanın, halkla ilişkiler dünyasındaki rolü giderek artıyor. Medyanın izlenmesine ve kitle tepkisinin daha verimli bir şekilde hesaplanmasına da yardımcı olan yapay zekanın önümüzdeki dönemlerde SEO optimizasyonu ve içerik sıralamasını iyileştirme potansiyeli noktasında etkinliğini arttırması bekleniyor.

PR AJANSLARININ %83’Ü YAPAY ZEKA KULLANIYOR

22 Aralık- 10 Ocak tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleştirilen sektör araştırması, özellikle halkla ilişkilerde yapay zeka (AI) kullanımının artmasıyla ilgili sorunları ortaya koymak için hazırlandı. Araştırmaya göre halkla ilişkiler uzmanları; 2024 yılında iş konusunda iyimser. Buna göre katılımcıların %70’i ticari büyüme yaşanacağını, %30’u da mevcut statükonun süreceğini düşünüyor. Araştırmaya göre katılımcıların %22’si stratejik iletişim ve halkla ilişkiler danışmanlığını ana büyüme fırsatı olarak değerlendiriyor. Bunu %20 ile kriz ve değişim yönetimi, %16 ile sosyal medya ve dijital iletişim, %10 ile medya ilişkileri izliyor. Konu yapay zekaya geldiğinde ise katılımcıların bu sefer %83 gibi büyük çoğunluğu yapay zekanın halkla ilişkiler uygulamalarının bir parçası olduğunu belirtiyor, sıklıkla kullandığını ve gelecekte de yapay zekanın varlığını koruyacağını düşünüyor. Bu fikre katılmayan, yapay zekayı iş çözümlerinde kullanmayan ve gelecekte de kullanılmayacağını düşünenlerin oranı ise yalnızca %17’de kalıyor.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Sürdürülebilirlikle ilintili ilk finansman işleminde hedeflere ulaşıldı

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.